Для чого потрібні етикетки зі штрих-кодом-сфера використання

Етикетки для штрих-кодів - важливий компонент для маркування продукції. Товари зі штрих-кодами швидко ідентифікуються, допомагаючи автоматизувати процес продажу, обліку, виведення статистики та інвентаризації. Достатньо вважати маркування спеціальним сканером, щоб отримати інформацію про країну-виробника, компанію, яка випустила товар, його масу, матеріали тощо. Для коректного зчитування код має бути чітким, тому слід уважно поставитися до вибору матеріалу, на якому він буде надруковано. Навіть якщо принтер буде кращої якості та потужності, неправильний підхід до вибору стрічки зіпсує етикетку, за короткий термін вона стане нечитабельною та доведеться переробляти заново. Важливу роль грає розмір етикетки. На ній повинен поміщатися весь штрих-код, не заступати за межі і при цьому залишатися чітким, зручним для зчитування.

Этикетки для штрих кодов

Як вибрати матеріал та розмір штрих коду на етикетці

Для друку штрих-коду на етикетці застосовують спеціальні принтери, що підтримують установку рулону від 200 метрів. Звичайний друкарський пристрій не підійде для таких цілей. Насамперед варто почати з вибору матеріалу. Штрих коди друкують на різних носіях: папері, картоні, поліетилені, текстилі. Більш широкий асортимент представлений у розділі

https://expresservice.com.ua/catalog/rashod.

Все залежить від того, на якій продукції вона буде розміщена:

  • паперові найчастіше використовують для тимчасового маркування, на продуктах харчування, у залах торгових центрів. Вони відрізняються низькою собівартістю, проте якість буде відповідна;

  • картонні бірки обійдуться трохи дорожче, водночас, за рахунок специфіки матеріалу, така етикетка також піддається зовнішнім факторам — волозі, пилу, затиранню. Їх використовують для ідентифікації багатьох товарів народного споживання із недовгим терміном зберігання;

  • Текстильні етикетки поширені в товарах легкої промисловості. Мають стійкість до агресивних середовищ: миючих, пральних порошків і гелів, зберігають відбиток штрих коду протягом тривалого часу. Основними матеріалами для таких етикеток виступають нейлонові та сатинові стрічки. Вони довговічні та практичні, вшиваються у шов виробу, що вважається найбільш надійним способом на відміну від наклейки.

Визначившись із матеріалом, наступним кроком буде вибір розміру. Існує три стандартні групи, які використовуються в більшості випадків:

  • типові маленькі - розмір варіюється від 27 х 16 до 40 х 30 мм;
  • середні охоплюють широкий діапазон розмірної сітки, куди входять 43 х 25, 80 х 30, 64 х 51, 50 х 50 та інші;
  • великі друкують на повну інформацію про товарі, і навіть розміщують рекламу та інші корисні маркетингу дані. розмір таких бірок починається від 100 х 20 до 100 х 150 мм.

Бувають і нестандартні параметри, які замовляють у друкарні чи задають спеціальними програмами.

Види друку етикеток зі штрих-кодами

При створенні етикеток зі штрих-кодом важливу роль відіграє метод нанесення символів.

Найпоширеніші види бірок за способом друку, це:

  • термоетикетки — виготовляються із спеціального паперу із чутливим до нагрівання верхнім шаром. При високій температурі він темніє, виявляючись у вигляді відбитка літери чи цифри. Це найдешевший варіант, але зі своїми недоліками. Така етикетка при попаданні вологи швидко намокне та втратить читабельність для сканера. В основному термодрук застосовують для товару тимчасового зберігання або з коротким терміном придатності; термотрансферні етикетки – виявляють стійкість до будь-яких умов, у тому числі підвищеної вологості або затирання. Для цього знадобиться принтер із фарбувальною стрічкою, яка переносить знаки на поверхню стрічки.
  • Термотрансферний друк працює з будь-якими матеріалами, у тому числі текстилем, який широко використовується для маркування нижнього та верхнього одягу, іграшок, білизни та багато іншого. Розмір та матеріал етикетки для принтера штрих кодів потрібно підбирати з урахуванням можливостей пристрою, а також специфіки продукції, способу зберігання та реалізації.